Ivana Dianová: Když se naštvu, tak hned píšu!

18. 11. 2019 8:50:41
Napsala víc než pět set blogů, které si přečetl téměř milion čtenářů. Její fejetony teď vyšly v knížce. Ta se příznačně jmenuje Dokonalá rozkoš. O čem kniha je? A co nutí autorku psát? Přečtěte si rozhovor a vyhrajte novou knížku!

Ivano, o čem je Dokonalá rozkoš? Představit si pod tím můžu totiž úplně cokoliv od sexu po steak (v případě autora textu).

No ale to bych prozradila děj té knížky, takhle budou všichni napnutí a čekat na ten steak, a když to prozradím, tak si každý řekne „ahá“ a bude po překvapení!

Dobře, zeptám se jinak. Knížka je poskládaná z blogů, a ty přece nejsou všechny stejné. Co tam já jako čtenář najdu?

Tak jsou to hlavně humorné věci, nic, co by zarmoutilo nebo nad čím by člověk musel nějak hluboce přemýšlet. Je to kniha k pobavení, k potěšení. Taková, kterou si s sebou člověk vezme do nemocnice.

Chtěla jsi psát knížku a publikovat ji postupně na blogu, nebo opačně?

Blogování pro mě byla ze začátku úplná droga. Já skutečně každý den pilně psala a pročítala jsem reakce. Měla jsem hroznou radost, když mi lidé psali. Když jsem se blížila pětistovce (blogů, pozn. redakce), tak jsem zjistila, že mám pořád ty blogy moc ráda a že lidi pořád čtou i moje starší blogy. Tak jsem se rozhodla, že to dám na papír.

To ale není tvoje první knížka. Kdy ti vyšla ta první a o čem je?

První knížka vyšla v roce 2002 a psát jsem ji začala v porodnici v Podolí. A ta knížka je o mém dítěti a o všem okolo, co jsme prožívali. To byl pro mě tak silný zážitek, že jsem ho musela takhle vypustit, protože jinak by to pro mě byl zničující zážitek.

To je tvoje motivace? Zážitky? Emoce? Co tě donutí si sednout a něco napsat?

Někdy má člověk v hlavě takový tlak, že jde a píše. Ale když mě něco třeba rozčílí, tak to jde ven hned. Takže emoce, jednoznačně emoce.

Chystáš něco dalšího?

Já psala hodně, jak se říká, do šuplíku. Aktuálně mám před dokončením román. A pořád píšu blogy. Ty, které považuji za nejlepší, jsem rozdělila do dvou knížek. Kdyby to totiž byla knížka jedna, nikdo by to s sebou nenosil, protože by to byla veliká bichle. Takhle to budou dvě knihy. Ta další se bude jmenovat Nelezte mi do koupelny.

Jsi učitelka ve školce, jsou děti (vděčné) téma, o kterém se dá psát? O humorné situace ve školce nemůže být nouze.

Já neodolala a napsala třeba text „maminka čůrá do vany“, který je o chlapečkovi, co tuhle věc vyprávěl v metru. Tak jsem se smála, že hrozilo, že s třídou nedojedu zpět. Nebo chlapec, který prohlásil, že nemůže chodit, protože se mu něco stalo. A on si zapomněl spodní prádlo u kotníků.

Tvůj partner je taky bloger, povídáte si doma o blozích?

No jistě, my doma probíráme všechno. Navíc pro nás je to zásadní věc, protože jsme se poznali na blogu. A až časem jsme zjistili, že jsme chodili do stejné školky nebo se mohli potkat na lyžáku ve Vimperku. Tolikrát jsme se mohli poznat, a stejně jsme čekali až na ten blog.

Bude mít knížka křest nebo třeba autorské čtení?

Ano, v takové malé komůrce v knihovně na Korunní, 27. 11. 2019 od 17:00. Osobně se trošku bojím, protože pro mě to bude trauma. Ale když umím přečíst pohádky dětem, tak tam snad taky něco přečtu. Uvidí se, že všechno je možné a že se život nesmí brát tak vážně.

SOUTĚŽ

A nyní je tu šance pro vás, čtenáře blogu iDNES.cz. Chcete vyhrát knížku Dokonalá rozkoš? Odpovězte do 24. 11. 2019 na tři soutěžní otázky. Ze správných odpovědí vylosuje autorka knížky Ivana Dianová deset výherců. Odpovědi můžete posílat na e-mail: idnesadminblog@mafra.cz

a./ Jak se jmenuje první kniha Ivany Dianové?

b./ Jaké povolání vykonává Ivana Dianová?

c./ Od kterého roku bloguje Ivana Dianová na blogu iDNES.cz?

Rozhovor s Ivanou Dianovou vedl Patrik Banga

Autor: Blog Info | pondělí 18.11.2019 8:50 | karma článku: 30.29 | přečteno: 942x

Další články blogera

Blog Info

Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou

Blogy na iDNES.cz budou mít zanedlouho sedmnácté narozeniny. A protože sedmnáct let je v prostředí internetu téměř dospělost, nastal čas změny. A když změna, tak zásadní. Vše se zjednoduší a zpřehlední.

25.3.2024 v 9:59 | Karma článku: 20.09 | Přečteno: 4447 | Diskuse

Blog Info

Soutěž hlasujících: Kdo se letos může těšit na cenu?

Jako každý rok nesoutěžili jen blogeři, soutěžili jste i vy - čtenáři a hlasující. Na koho se usmálo štěstí a může se těšit na knižní ceny od partnera ankety Bloger roku?

23.6.2023 v 10:59 | Karma článku: 8.87 | Přečteno: 441 | Diskuse

Blog Info

Fotovideoblog: Jak se předávaly ceny Bloger roku 2022

Ani letos jsme nemohli a nechtěli vynechat tradiční blogerský sraz. Sešli jsme se tentokrát v restauraci Žebeerková Kozlovna na pražském Smíchově. Kdo byl hvězdou večera a kdo získal letošní Cenu redakce? Podívejte se!

22.6.2023 v 7:50 | Karma článku: 17.78 | Přečteno: 1590 | Diskuse

Blog Info

Dohlasováno! Blogerkou roku Šichtařová. Vypravěčem roku se stal Jaromír Šiša!

Víc než šest tisíc hlasů, drtivé vítězství favoritů i drama do posledních vteřin v nové kategorii Vypravěč roku. Její vítěz, Jaromír Šiša, vyhrál před Dankou Štoflovou o jeden jediný hlas!

13.6.2023 v 9:28 | Karma článku: 34.58 | Přečteno: 8475 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 10.41 | Přečteno: 192 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 15.24 | Přečteno: 330 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 98 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.70 | Přečteno: 560 | Diskuse
Počet článků 758 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 7523

Adminy blogu jsou Patrik Banga, Tereza Janků, Helena Skočová a Veronika Krátká. Pokud chcete komukoli z nich napsat, adresa je vždy: jmeno.prijmeni@idnes.cz. Nebo pište na společnou adresu admin.blog@idnes.cz.

Facebook Blog iDnes


 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...