Blog Info

Letní běh: profil běžkyně Zuzany Hubeňákové

11. 08. 2016 8:27:35
Někteří se do výzvy hlásí sami, jiné musí administrátor(ka) lehce citově vydírat. Tak tomu bylo v případě blogerky a autorky knihy Vstupte bez klepání Zuzany Hubeňákové. Bránila se slabě, ale nakonec statečně běhá, díky, Zuzko!

Trenérka a blogerka Veronika Šimáčková vymyslela ve spolupráci s Nadací Naše dítě charitativní běžecký projekt, kdy v červenci a v srpnu běháme pro 5 letého autistického Filípka, který potřebuje asistenčního pejska, jehož výcvik stojí 230 000 Kč. Do akce, která je určena běžcům i sportovcům začátečníkům, se zapsali i zkušení závodníci, jejichž zkušenosti a rady vám celé léto budeme přinášet. Do výzvy se zapojila i Zuzana Hubeňáková.

Protože ty a běh nejste úplně "forever in love" chápu, že pokládat ti stejný dotazník jako zkušeným běžcům je trochu risk, ale aspoň bude zábava. Možná...

Prozradíš nám tedy, jaké jsou tvé největší dosavadní sportovní úspěchy?
Už na střední škole bylo jasné, že mám ke sportu speciální předpoklady. Jsem ten typ sportovce, co při šplhu strávil deset minut zhruba dvacet osm centimetrů nad zemí s rukama tělocvikáře zabořenýma hluboko do hýžďových svalů. Při kotoulu jsem opustila nejen žíněnku, ale v některých případech i tělocvičnu. Výmyk vyžadoval spolupráci dvou až tří zdatných jedinců a jeřábu. Dvanáctiminutovku jsem zaběhla za patnáct minut. Zkrátka jeden úspěch za druhým. Kdyby spolužačka Katka nepřišla na zázračnou fintu (Já menstruuju. A tadyhle Baslová taky! Jsme v pubertě, v pubertě se menstruuje pořád), se kterou jsme my dvě a rachitický spolužák Ruda prošli střední, tak jsem snad bez vzdělání.

Ruda také menstruoval? To je mi ho líto. No nic... Teď jsi v tomhle ohledu v pořádku?
Ano, ale doufám, že o to víc si vážíš toho, že dneska ráno jsem kvůli tobě (ale kdež, kvůli Filípkovi, samozřejmě) vyběhla z domu a nějak se indiánským během propohybovala pětikilometrovým úsekem. Jo a v roce 2008 jsem doběhla tramvaj.

Jaký sport tě baví nejvíc?
Je to s podivem, ale i přes všechna traumata, která mi přinesl školní tělocvik, jsem na sport dočista nezanevřela. Ráda například plavu. V klidné a teplé vodě plavu, dokud mě nezačnou plavčíci harpunovat. To mi kupodivu samo od sebe nějak jde. Mám taky moc ráda tanec a ten mi kupodivu sám od sebe nejde, ale protože se u toho nevidím, tak mi to nevadí. V posledních letech se součástí mého divokého života matky stal hip hop. V tanečním studiu u nás v Liberci nabízeli lekci Hip hop pro rodiče, což mi přišlo tak bizarní spojení, že jsem se tam šla podívat. A chodím se tam dívat každý týden už dva roky. Dopracovali jsme to tak daleko, že jsme vystupovali na taneční show, pro což existuje i důkaz.

Co bys poradila začátečníkovi, který aktivně nikdy neběhal? Může se jen tak zvednout a vyběhnout?
Doporučila bych mu seznámit se s tebou. Ten bude lítat, až mu bude kozlík malej!

Ty snad naznačuješ, že jsem tak trošku neodbytná? Jaké vybavení je podle tebe pro běh nejlepší?
Co se mě týče, za ideální vybavení považuju dobrou hospodu, ve které za chvilku zavírají, tak kilometr od domu.

Co pro tebe běh v životě znamená?
Pot, bolest, píchání v boku a pocit na zvracení.

Od kdy aktivně běháš? Pokud tedy vůbec běháš...
Přikázala jsi mi začít s výzvou od 1.7. Poslouchám na slovo, takže 1.7. jsem byla běhat. Jak se to bude vyvíjet dál, kdo ví...

Umíš si představit, že bys sportovat nemohla?
Máme v hip hopu děvče na vozíčku, které si klidně střihne sólo v choreografii. Takže to „nemohla“ by nastalo asi za hodně extrémní situace. Za velmi sympatický sport považuju i procházky, nakonec i šachy jsou sport, takže myslím, že by se to snad vždycky dalo nějak udělat.

Pamatuješ si na svůj první uběhnutý kilometr nebo se na něj teprve chystáš?
Pamatuju si ho velmi dobře, protože se z něj ještě trochu potím a možná i malinko zatouchám.

Kolik kilometrů odhaduješ, že tak za léto (červenec, srpen) cca uběhneš?
A co já vím? Vždyť ono je furt teplo. Nebo zima. Nebo mi to koliduje s lenošením. Mám toho moc, chápeš. Necháme se překvapit, jo?

zapisuješ kilometry?
Jasná věc! (Co mi zbývalo). A tobě zase nezbývalo nic jiného, než kliknout na tohle.

Rozhovor připravila Tereza Boehmová

Blog Zuzky Hubeňákové na iDNES.cz najdete ZDE

Článek Zuzky o charitativním běhu: Jak jsem se málem stala běhnou

Více o výzvě a jejích pravidlech si mužete přečíst v článku:

Letní běh a soutěž blogu iDNES.cz o nejlepší „běžeckou“ povídku

Nebo si pusťte video:

video //www.youtube.com/embed/EEdzsFfH1Vo
video //www.youtube.com/embed/5Wgk1aYDfUw
Autor: Blog Info | karma: 19.81 | přečteno: 1195 ×
Poslední články autora