Toužím po "opravdové" knížce, říká Zuzana Hubeňáková

19. 12. 2018 8:00:00
„Holka z Moravy“, co je ekonomka a u toho píše blogy a fejetony. A když toho má dost, zveřejní všechno v knize. Zkrátka Zuzana Hubeňáková, aktuálně s želízkem v podobě knihy Žena na tahu. Chcete si ji přečíst? Zahrajte si!

S knihami se letos roztrhl pytel. Po Viktorii Besó, Jaroslavu Čejkovi a Martě Kučíkové je tu v krátké době další kniha, tentokrát od Zuzany Hubeňákové. Jmenuje se Žena na tahu, ale nejde o alkoholickou sondu do pražských putyk ani psychologické drama v podobě dlouhé šachové partie. Je to přesně naopak. Žena na tahu je spíše knihou lehkou než těžkou. Zároveň víc veselou než vážnou. Ostatně, stejná je i její autorka. Víc veselá než vážná. Jedna z blogerek roku Zuzka Hubeňáková.

Zuzano, je to rok a půl, co jsi byla Tepláková bohyně. Jak je to teď, kdo je Žena na tahu?

Jako Tepláková bohyně jsem se specializovala na bezcílné pokusy ovládnout domácnost, usměrnit děti a do toho se pokoušela kvalitně roztáčet kola kapitalismu. Ve skutečnosti se mi spíš roztáčely děti, domácnost ovládla mě a kapitalismus mě dokonale usměrnil.

Co jsem Žena na tahu, vsadila jsem víc na jednu kartu. Přešla jsem na volnou nohu, potažmo volné ruce a mozek, které se teď plně soustředí na psaní přes den a na děti odpoledne a večer. Jelikož čím dál více píšu reportáže pro Magazín MF Dnes, jsem tu a tam v tahu, abych nabrala materiál.

Mimochodem - služební cesty jsou náročné až nesnesitelné, jako například ta, co vedla na pánský striptýz. To se nedalo vydržet. Musela jsem si tam vzít kamarádky, aby mě tam udržely. Tak těžký je život reportérky.

Žena na tahu... člověk si pod tím představí takřka cokoliv. Prozraď, co čtenář v knize najde!

Podobně jako u Postřehů teplákové bohyně a Vstupte bez klepání se jedná o krátké veselé texty. Tentokrát reportáže a fejetony doplnily i statusy z Facebooku.

Jak jsi zcela správně uvedl, název naznačuje minimálně tři výklady. Navíc ještě ten, že jsem na tahu ve hře o profesní růst, kterou s manželem musíme hrát, abychom všechno zvládli vybalancovat. Tematicky je tam tedy o něco víc mimorodinného dění.

Máš dvě děti, zahradničíš, pracuješ... kdy proboha stíháš psát? Jak to děláš? :)

Prací se mi stalo psaní, takže mám celý den, než děti přijdou ze školy a školky. Nicméně komplikuje mi to naše Róza, korela, která má pocit, že některé klávesy nepotřebuju, tak se mi je snaží vyklovnout. Pereme se tady u laptopu o každé písmenko, proto mi to psaní nejde tak rychle, jak bych chtěla. (Což je samozřejmě výmluva jak hrom.)

A pozor! Jen ze staré známosti ti prozradím, že jako únik ve chvílích absolutního vzduchoprázdna v hlavě jsem začala šít sukně. Už mi to celkem jde, šiju i zakázkovou výrobu. Od toho, kdy jsem si do sukně zašila špendlík a našla ho pak při usednutí usedínkou, což se můžete taky dočíst v nové knize, jsem se celkem posunula.

Někde jsem četl, že tě srovnávají s Halinou Pawlowskou. Těší tě to?

Převelice! Těch srovnání jsem slyšela už víc (například s Betty MacDonaldovou a jejím Vejce a já nebo ikonami povídkového humoru Šimkem a Grossmannem, což je samozřejmě nejvíc, ačkoliv je to dost přehnané). Co mě ovšem hodně potěšilo, bylo srovnání Ženy na tahu s knihami Ivana Krause, kterého mám také velmi ráda a při sestavování knihy jsem ve skrytu duše myslela na To na tobě doschne nebo Moje rodina a jiné katastrofy. Toto srovnání zatím použil jen kmotr knihy Petr Vydra, který je obecně velmi všímavý, protože manželovi řekl, že vypadá jako Kevin Costner. Je potřeba říct, že se tím stal v naší rodině velmi oblíbeným.

Jsi blogerka roku, napsalas úspěšné knihy, co bude dál? Kde je další meta?

Román. Nebo aspoň novela. Toužím po „opravdové“ knížce, kde bych se musela mnohem víc potrápit s dějem. Zatím je to meta nedosažená, první pokus o novelu redaktorka nepustila do dalšího kola pro přemíru vtipů. Co funguje v krátkém útvaru, je v delším textu prý únavné.

Mám to obrovské štěstí, že se znám s Alenou Mornštajnovou, mimo jiné autorkou famózní knihy Hana, která se nabídla mi s psaním pomoci. A je velmi přísná, takže jestli se dohrabu ke zdárnému konci, jsou jenom dvě možnosti - buď se se mnou Alena přestala kamarádit, protože jsem napsala nějakou krávovinu, nebo to bude dobrý příběh.

Zatím zpracovávám kostru příběhu. A bojím se. A nevěřím si. Ovšem cítím i jisté vzrušení a radost, že to vůbec zkouším.

Začínala jsi tady poměrně zostra, ovládla jsi blog a čtenáři tě vynesli na vrchol. Co bys doporučila lidem, kteří se chtějí prosadit tak jako ty? Nějaký univerzální návod?

Jsem blogu nesmírně vděčná. Přísahám, že to není fráze. Nebýt této možnosti vyzkoušet si, co funguje, získat okamžitou zpětnou vazbu, díky akcím pořádaným redakcí se seznámit se zajímavými lidmi, jsem si jistá, že bych místo zpracovávání kostry příběhu jen přetěžovala svou kostru, ohnutá pod náporem stresu někde v kanceláři.

Svůj lokální úspěch přikládám především štěstí a děkuji za něj také svým prvním věrným čtenářům, kterým jsem i věnovala první knihu. Atmosféra pod prvními blogy, umístění v soutěži Bloger roku a první nabídka psát pro tištěnou verzi MF Dnes – to jsou největší okamžiky mého psaní. A pak samozřejmě první kniha. To bylo ještě lepší než první dovolená v Jugoslávii.

Co se týče rady, žádnou nemám. Sama bych při psaní nějaké potřebovala. Pokud tedy soudím podle sebe, pomohlo mi například brát vážně kritiku lidí, kteří mají podle mého podobný vkus. Samozřejmě že hroutit se nad každým komentářem pod blogem nedává smysl. Ale pokud mi deset lidí řekne, že text pochopili jinak, než jsem ho zamýšlela, není asi problém v nich.

Knížka Žena na tahu může být i vaše! Stačí správně odpovědět na tři otázky:

Kolik knih má Zuzana Hubeňáková "na kontě"?

V kterém vydavatelství Žena na tahu vyšla?

Kdo byl spoluautorem jedné z knížek Zuzany Hubeňákové?

Správné odpovědi prosím posílejte do 26. 12. 2018 na e-mailovou adresu admin.blog@idnes.cz. Výherce zveřejníme do týdne od ukončení soutěže.

Autor: Blog Info | středa 19.12.2018 8:00 | karma článku: 14.70 | přečteno: 1492x

Další články blogera

Blog Info

Soutěž hlasujících: Kdo se letos může těšit na cenu?

Jako každý rok nesoutěžili jen blogeři, soutěžili jste i vy - čtenáři a hlasující. Na koho se usmálo štěstí a může se těšit na knižní ceny od partnera ankety Bloger roku?

23.6.2023 v 10:59 | Karma článku: 8.87 | Přečteno: 431 | Diskuse

Blog Info

Fotovideoblog: Jak se předávaly ceny Bloger roku 2022

Ani letos jsme nemohli a nechtěli vynechat tradiční blogerský sraz. Sešli jsme se tentokrát v restauraci Žebeerková Kozlovna na pražském Smíchově. Kdo byl hvězdou večera a kdo získal letošní Cenu redakce? Podívejte se!

22.6.2023 v 7:50 | Karma článku: 17.78 | Přečteno: 1581 | Diskuse

Blog Info

Dohlasováno! Blogerkou roku Šichtařová. Vypravěčem roku se stal Jaromír Šiša!

Víc než šest tisíc hlasů, drtivé vítězství favoritů i drama do posledních vteřin v nové kategorii Vypravěč roku. Její vítěz, Jaromír Šiša, vyhrál před Dankou Štoflovou o jeden jediný hlas!

13.6.2023 v 9:28 | Karma článku: 34.58 | Přečteno: 8462 | Diskuse

Blog Info

Vyhlášení Blogera roku 2022: Pozvánka

Milé kolegyně, milí kolegové, i letos je nám ctí a potěšením pozvat vás na vyhlášení vítězů a předávání cen ankety Bloger roku 2022...

7.6.2023 v 9:09 | Karma článku: 7.83 | Přečteno: 920 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Olga Medová

Útřivé

Nevstoupíš dvakrát do stejné... lavice. Lavice Dejvice, rýmovačka...Budova Fakulty architektury od Aleny Šrámkové. Plně obsazené řady. Přednášející za katedrou. Prezentace s fotografiemi.

18.3.2024 v 23:55 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 29 | Diskuse

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma článku: 8.17 | Přečteno: 215 | Diskuse

Ján Chomík

U kaderníka

Márne sa snažím spomenúť si, kedy som bol prvýkrát u kaderníka. Je to však pravdepodobne jedna z tých spomienok, ktorú moja pamäť už definitívne pochovala.

18.3.2024 v 18:37 | Karma článku: 5.14 | Přečteno: 80 | Diskuse

Josef Ulman

Ja ně prarassijskij...!

Včera jsem na jednom fóru dostal tip na video nechvalně proslulého Petra Hájka, ve kterém dělá rozhovor s Jindřichem Rajchlem.

18.3.2024 v 10:10 | Karma článku: 20.88 | Přečteno: 521 | Diskuse

Michal Merhaut

František Dvořák – archeologií proti nacistům

Do dveří kolínského muzea vešlo několik mužů, jeden po druhém, s potřebným časovým rozestupem. Hlavní bylo, ničím na sebe nepoutat pozornost okolí. Byl letní podvečer roku 1941.

18.3.2024 v 8:12 | Karma článku: 16.08 | Přečteno: 224 | Diskuse
Počet článků 757 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 7526

Adminy blogu jsou Patrik Banga, Tereza Janků, Helena Skočová a Veronika Krátká. Pokud chcete komukoli z nich napsat, adresa je vždy: jmeno.prijmeni@idnes.cz. Nebo pište na společnou adresu admin.blog@idnes.cz.

Facebook Blog iDnes


 

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...