Letní běh: profil běžkyně Renaty Fíkové

Další běžkyně, která se zapojila do charitativní letní výzvy je drsná advokátka, blogerka, bezskrupulózní autorka fejetonů, které vyšly i knižně, a v poslední době i vyšťavená matka Olivera (3) a Julie (0,2) - Renata Fíková.

Trenérka a blogerka Veronika Šimáčková vymyslela ve spolupráci s Nadací Naše dítě charitativní běžecký projekt, kdy v červenci a v srpnu běháme pro 5 letého autistického Filípka, který potřebuje asistenčního pejska, jehož výcvik stojí 230 000 Kč. Do akce, která je určena běžcům i sportovcům začátečníkům, se zapsala i Renata Fíková.

 

Vidím, že ses do běžecké výzvy pustila s velkým nasazením a máš již přes 135 km. Jsi tedy zkušený běžec?
Co se týče výkonů, je to jako s němčinou. Jsem věčný začátečník. Ale hluboko v duši Forrest Gump.

Prozradíš nám tedy, Forreste, jaké jsou tvé největší dosavadní běžecké úspěchy? Pustila ses někdy do nějakého závodu nebo běháš jen tak?
Za úspěch považuji, když mě na závodech nepředbíhají maskoti, senioři a nemusím vymetat okousané zbytky na občerstvovacích stanicích. Na půlmaratonech je pak můj hlavní cíl udržet životně důležité funkce a obsah žaludku pod kontrolou, což mě plně zaměstnává.

Jaký sport tě baví nejvíc?
I přes shora uvedené mně stále nejvíc baví běh. Jsem zřejmě masochista.
Jsi teď na mateřské s druhým dítětem, je těžké najít čas na sport? Jak si ho vybojuješ?
Péče o dva hyperaktivní prcky je sama o sobě solidní sportovní výkon. Manžel je běžecký fanatik, takže o čas na běhání u nás pobíhají italské bitky, ale to tiché šumění lesa za tu trochu "domácího násilí" stojí.

Je běh něco, co děláš "jen" pro zlepšení kondice, popřípadě formování těla nebo je v tom víc?
Jsem endorfinový běžec, který si při běhu zpívá a mezi zuby má mušky. Tělo mi slušně zformovaly dva porody, takže jsem do napravování škod zapojila i pilates, plavání a strollering (cvičení s kočárky).

Co bys poradila začátečníkovi, který aktivně nikdy neběhal? Může se jen tak zvednout a vyběhnout?
Zvednout zadek může každý. Začátečnickou chybou bývají přemrštěné ambice. Je lepší začít šnečím tempem a prodlužovat uběhnutý čas. Pokusy o sprint alá Zátopek zbytečně vyšťaví a odradí.
Jaké vybavení je podle tebe pro běh nejlepší?
Dobré cévy.

Co pro tebe běh v životě znamená?
Radost z překonávání sama sebe, pocit svobody a autonomie. Při běhu přicházím na zásadní životní moudra a napadají mě řešení neřešitelného.

Umíš si představit, že bys sportovat nemohla?
Umím a proto si vážím toho, že můžu.

Pamatuješ si na svůj první uběhnutý kilometr?
Nepamatuji. Moje běžecké začátky sahají někam do středověku, až ke keckám Mike z vietnamské tržnice.
Kolik kilometrů odhaduješ, že tak za léto uběhneš?
Pokud mě komáři neožerou na kost, doufám, že alespoň 200.

Díky za všechny kilometry a že ses zaregistrovala, co byl hlavní důvod, že ses rozhodla zapojit?
Ráda spojuji příjemné s užitečným :-)

 

Rozhovor připravila Tereza Boehmová

Blog Renaty Fíkové na iDNES.cz najdete ZDE

Více o výzvě a jejích pravidlech si mužete přečíst v článku:
Letní běh a soutěž blogu iDNES.cz o nejlepší „běžeckou“ povídku

Nebo se podívejte na videa:

 

 

 

Autor: Blog Info | úterý 16.8.2016 9:10 | karma článku: 17,90 | přečteno: 698x
  • Další články autora

Blog Info

A já blbec nechtěl radar v Brdech...

24.2.2022 v 9:43 | Karma: 27,47
  • Počet článků 758
  • Celková karma 25,08
  • Průměrná čtenost 7571x
Adminy blogu jsou Patrik Banga, Tereza Janků, Helena Skočová a Veronika Krátká. Pokud chcete komukoli z nich napsat, adresa je vždy: jmeno.prijmeni@idnes.cz. Nebo pište na společnou adresu admin.blog@idnes.cz.